Coraz więcej klientów szuka produktów unikatowych i jak najlepiej dopasowanych do własnych oczekiwań. Druk 3D idealnie wpisuje się w tę tendencję i zaczyna wpływać na produkcję na przykład butów i wkładek obuwniczych, a wiele światowych marek takich jak Adidas, Nike czy Reebok wprowadziło już własne wersje butów drukowanych w technologii 3D.
Platforma technologiczna HP FitStation
HP dzięki uruchomieniu FitStation, rewolucjonizuje rynek obuwia. Ich nowa platforma umożliwia klientom utworzenie indywidualnego profilu, wybór gotowych wkładek, dobranych do rekomendowanego obuwia, a nawet druk 3D w pełni spersonalizowanych ortez lub własnej pary prawdziwie zindywidualizowanych butów. To unikalne rozwiązanie analizuje każdą stopę za pomocą kombinacji skanowania 3D i mierzenia nacisku oraz analizy chodu, aby stworzyć jedyny w swoim rodzaju cyfrowy profil każdej stopy, który następnie posłuży do lokalnej produkcji w pełni spersonaliazowanych butów.
Druk 3D obuwia jest coraz częściej wdrażany przez producentów, którzy starają się wykorzystać nowe technologie w produkcji on demand, czyli na żądanie. FitStation od HP umożliwia (pod względem kosztów) wdrożenie masowej personalizacji obuwia w sposób zdecentralizowany. Innymi słowy, detaliści będą mogli wytwarzać produkty na zamówienie, eliminując potrzebę magazynowania zapasów i związanych z tym kosztów.
Brooks stawia na FitStation
Brooks Running Company, która projektuje i sprzedaje wysokiej jakości obuwie sportowe, odzież i akcesoria w ponad 60 krajach na całym świecie, współpracuje z FitStation, aby dostarczyć swoim klientom pierwsze w pełni niestandardowe buty do biegania. Innowacyjna platforma od HP w połączeniu z głębokim zrozumieniem unikalnej biomechaniki biegaczy przez Brooks i zaangażowaniem w zapewnianie spersonalizowanych doświadczeń, które poprawiają bieg, przenosi Run Signature na wyższy poziom i zapewnia najbardziej dopasowane obuwie do biegania, oparte na danych pomiarowych klienta.
Wkładki z drukarki 3D
Superfeet, lider w produkcji innowacyjnych wkładek ortopedycznych do butów, pilotuje wdrożenie platformy w wybranych sklepach spośród 4000 placówek detalicznych, w których są obecni. Dzięki wykorzystaniu FitStation może być autorem pierwszych na świecie wkładek z drukarki 3D.
Specjalistyczny producent obuwia ochronnego wytwarzanego w Niemczech – firma Steitz Secura, również będzie wykorzystywać platformę HP, by zapewnić swoim klientom większy komfort użytkowania oraz bezpieczeństwo i profilaktykę prawidłowej postawy.
Buty sportowe dla graczy NFL
Od tego roku wszystkie 32 zespoły NFL przyjęły platformę FitStation, aby zapewnić piłkarzom w pełni dopasowane “korki”. Wybór platformy HP wynika z zaangażowania ligi w poprawę zdrowia i bezpieczeństwa graczy, co potwierdza między innymi kampania Play Smart, Play Safe, w którą NFL się angażuje.
Futbol amerykański jest jednym z bardziej kontaktowych sportów, a zawodnicy mogą doznać kontuzji podczas sprintu i skoków. NFL Musculoskeletal Committee , który jest odpowiedziany za analizę danych dotyczących urazów oraz bada mechanizmy powstawania i zapobiegania im , wybrał platformę HP FitStation ze względu na jej zdolność do tworzenia wyjątkowo zindywidualizowanych profili, które pozwalają dobrać odpowiedni model z wcześniej zeskanowanych 3D korków piłkarskich Nike, Adidas i Under Armour. Platforma jest w stanie wykonać 500 dokładnych pomiarów na sekundę przy użyciu dziewięciu kamer, które obliczają długość, szerokość i wysokość łuku stopy gracza, a w przyszłości uwzględnią jego pozycję na boisku, aby uzyskać bardziej dedykowany model “korków”. Uważa się, że pomoże to zdecydowanie zmniejszyć ryzyko obrażeń, które są przyczyną czasowych wyłączeń zawodników z gry, a nawet powodują przedwczesne zakończenie ich kariery.
Obuwie “drukowane” na miarę
FitStation to bez wątpienia najnowocześniejszy system w branży obuwniczej, który pozwala nie tylko zaoferować konsumentowi indywidualnie dopasowaną wkładkę czy całego buta, ale również producentom ograniczyć zapasy magazynowe – ze względu na niestandardowy charakter butów wydrukowanych 3D, detaliści mogą spodziewać się bowiem mniejszej liczby zwrotów. Pozwala to zatem na skrócenie łańcucha dostaw i zoptymalizowanie kosztów produkcyjnych.
Platforma HP wpływa na wrażenia zakupowe i rejestrując długość, szerokość i dane objętości stopy klienta, porównuje je z dostępnymi butami, w celu ich idealnego dopasowania. Wprowadza zmiany w modelu produkcji, która wychodzi naprzeciw zmieniającym się wymogom konsumentów, związanym z personalizacją produktów. Obecnie coraz częściej odbiorcy poszukują bowiem rzeczy dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb i wykonywanych na zamówienie, a autorska platforma kalifornijskiego giganta idealnie wpisuje się w te trendy, co zresztą potwierdzają wymienione powyżej firmy takie jak Brooks, Suparfeet etc.
CZYTAJ WIĘCEJ: