HP wraz z partnerami dostrzega potencjał druku 3D w produkcji idealnych okularów

Druk 3D zmienia teraz sposób projektowania i produkcji okularów. Wielu producentów już zaczyna stosować tę technikę wytwórczą, aby  wprowadzić więcej innowacji w swoich projektach, bez dotychczasowych ograniczeń wynikających z tradycyjnych metod wytwarzania.

Dzięki drukowi 3D projektanci mogą tworzyć złożone, płynne kształty oprawek, które byłyby zbyt drogie lub nawet niemożliwe do wyprodukowania przy użyciu CNC czy formowania wtryskowego.

Addytywna produkcja okularów pozwala na ich lepsze dopasowanie do użytkownika i jego potrzeb oraz kształtu twarzy. Oprawki mogą być wykonane z dowolnego materiału (plastik, metal, szkło, stop), w bardziej kreatywnej kolorystyce i z możliwością dodania misternych detali.

Oprócz lepszego dopasowania, okulary drukowane w 3D są lżejsze, a przy tym trwalsze i spełniają wyższe normy jakościowe pod względem odporności na promieniowanie UV czy wilgoć.

Wprowadzenie druku 3D do branży optycznej wiąże się ponadto ze znacznym obniżeniem kosztów ogólnych, szybszym czasem realizacji zamówień i obniżeniem śladu węglowego z uwagi na zużycie tylko odpowiedniej ilości materiału budulcowego w odróżnieniu od tradycyjnych metod, w których mamy do czynienia ze sporą ilością odpadów.

Personalizacja i wydajność produkcyjna

Breezm to rewolucyjna marka okularów, która stosuje w swoich projektach doskonałe materiały i zaawansowane technologie, aby umożliwić klientom dostęp do naprawdę dobrze dopasowanych okularów. Projektanci Breezm starają się stworzyć produkt, który pozwala użytkownikom uwzględnić ich osobistą tożsamość, zapewniając przy tym wystarczający komfort w codziennym użytkowaniu.

Dzięki współpracy specjalistów z różnych dziedzin Breezm może tworzyć okulary zarówno do celów artystycznych, jak i komercyjnych, poszerzając tym samym możliwości oferowanych przez siebie produktów.

Ich zainteresowanie produkcją addytywną wiązało się z potrzebą optymalizacji procesu produkcyjnego, w tym znacznemu skróceniu czasu wejścia produktu na rynek. Średni czas w przypadku konwencjonalnego wytwarzania okularów, licząc od projektu do uruchomienia produkcji, zwykle zajmuje 6 miesięcy, a minimalne zamówienie wynosi od 300 do 500 par. Koreańskiej firmie zależało na maksymalnym skróceniu tego czasu, dlatego zainteresowali się technologią addytywną od HP — Multi Jet Fusion, która ma najszybszy proces druku na rynku i nadaje się zarówno do prototypowania, jak i przede wszystkim finalnej produkcji. W tej metodzie wytwórczej nie ma ponadto minimalnej ilości zamówienia (MOQ), dlatego Breezm jest w stanie wytwarzać okulary w dowolnych ilościach i w konkurencyjnej cenie.

Slkep koncepcyjny Breezm w Seulu

Addytywna produkcja okularów

Projektowanie rozpoczyna się od skanu 3D twarzy klienta. W ramach tego procesu ocenia się wielkość i szerokość twarzy, rozstaw oczu, kształt i długość nosa etc. Na podstawie tych danych Breezm tworzy oprawki, które precyzyjnie dopasowują się do cech twarzy klienta, sugerując również kolory, które mogą korelować z jego odcieniem skóry.  Można także wybrać własny ulubiony kolor z 20 różnych dostępnych odcieni. Wybrana oprawka jest następnie drukowana na urządzeniu z serii HP Jet Fusion 4200 3D, jakim dysponuje firma Breezm.

Technologia MJF skraca czas produkcji do zaledwie 3 tygodni. „Drukarka HP 3D jest szybsza niż inne urządzenia” – wyjaśnia Sung — właściciel Breezm „Możemy wyprodukować ponad 200 sztuk okularów dziennie, podczas gdy konkurenci tylko 50. To duża przewaga”.

Etapy prototypowania są również szybsze z technologią HP MJF 3D. Wcześniej ten proces obejmował przygotowanie co najmniej 10 prototypów, zanim uzyskano finalny projekt gotowy do wdrożenia na produkcji. Obecnie etap rozwoju produktu począwszy od konceptualizacji poprzez prototypowanie i testy akceptacyjne użytkownika skutkują średnim czasem wejścia na rynek wynoszącym 1 miesiąc, czyli ze znaczną redukcją w porównaniu z wymaganymi 6 miesiącami dla tradycyjnych technologii wytwarzania.

Przy szybko zmieniających się trendach w modzie skrócenie procesu wprowadzenia nowego produktu na rynek oraz wyeliminowanie nadprodukcji pozwala firmom optycznym na zwiększenie konkurencyjności i bardziej zrównoważony rozwój.

Druk 3D zapewnia ponadto ich klientom uwzględnienie osobistych preferencji oraz zwiększenie komfortu noszenia okularów na co dzień, przez co zmienia dotychczasowe doświadczenia zakupowe zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0

CZYTAJ WIĘCEJ:

Komentarze