Wejście do metawersum prosto z hali produkcyjnej, czyli nowe usługi serwisowe HP xRServices dla drukarek 3D

Technologia rzeczywistości rozszerzonej przekształca produkcję i naprawę maszyn w niemal każdej branży — od lotnictwa po przestrzeń kosmiczną.

Wspierając innowacje i klientów w coraz bardziej wirtualnym świecie, HP we współpracy z Microsoft stworzyło nową usługę xRServices, w ramach której użytkownicy korzystający z przemysłowych systemów produkcyjnych (m.in. drukarek 3D z serii Jet Fusion 5200) będą mogli w razie potrzeby łączyć się zdalnie z inżynierami HP w ułamku sekundy, przez 24 godziny na dobę.

Nosząc zestaw słuchawkowy Microsoft Hololens 2 użytkownicy HP xRServices będą mieli poczucie fizycznej obecności technika, który poprowadzi ich przez np. proces naprawy, konfiguracji urządzenia lub aktualizacji oprogramowania etc.co oznacza, że ​​nie będą marnować czasu na długie rozmowy serwisowe — rozwiązania są szybkie, a czas przestoju spowodowany awarią, na minimalnym poziomie.

Co to jest rzeczywistość rozszerzona (XR) i jak działa?

Technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) umożliwia producentom szybką naprawę maszyn i usprawnienie produkcji, zatrudnianie nowych pracowników, podnoszenie kwalifikacji obecnych operatorów oraz zapewnianie złożonej obsługi technicznej klienta na odległość. Mogą również korzystać z AR, aby poprawić zgodność i bezpieczeństwo, obniżyć koszty związane z podróżami i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Ten rodzaj immersyjnej technologii, który zwykle obejmuje zestaw słuchawkowy lub inteligentne okulary i specjalistyczne oprogramowanie, może również bazować na tabletach i smartfonach, aby wprowadzać producentów w metawersum, zapewniając im nowe możliwości na przyszłość.

Technologia AR przenosi inżyniera wsparcia bezpośrednio do technika, umożliwiając wirtualną pomoc w przestrzeni fizycznej.

Wirtualna pomocna dłoń — i wgląd w maszynę

W normalnych czasach technik serwisowy HP przyjechałby do klienta, aby pomóc mu osobiście w naprawie/konserwacji etc., ale z powodu ograniczeń podróży związanych z pandemią, nie było to możliwe. Technologia AR zapewniła szybkie rozwiązanie, a przy okazji ujawniła potencjał poprawy wydajności i zrównoważonego rozwoju już po pandemii.

AR nie tylko daje producentom świeże spojrzenie na ich dzisiejsze procesy, ale otwiera drzwi dla nowych, transformujących zastosowań w przyszłości.

„Wykorzystywanie AR do zdalnej współpracy może ograniczyć podróże związane ze wsparciem operacyjnym, skrócić czas reakcji i zoptymalizować zasoby” — wyjaśnia Chiew Beng Ng, kierownik działu IT ds. druku oraz inżynierii w dziale badawczo-rozwojowym HP. „Może być również używane do bardziej efektywnego transferu i przyswajania wiedzy”.

Firma JawsTec, oferująca zdalną produkcję na zlecenie w technologii HP Multi Jet Fusion 3D, wykorzystuje AR, aby uzyskać specjalistyczną wirtualną pomoc wizualną od HP xRServices, gdy problem grozi zatrzymaniem produkcji. Przykładowo, gdy system drukarki 3D wyświetlał błąd czujnika ciśnienia, inżynier JawsTec był w stanie uzyskać natychmiastowy dostęp do ekspertów serwisowych HP, którzy pomogli mu rozwiązać problem w czasie krótszym niż 30 minut.

Dzięki zdalnemu dostępowi do odpowiedniej wiedzy specjalistycznej za pośrednictwem AR, inżynierowie JawsTec mogą szybciej diagnozować i rozwiązywać problemy z drukowaniem,  wznowić normalne operacje i zwiększyć produkcję.

„Dzięki usługom HP xRServices dostarczamy maszynę bezpośrednio do HP bez wychodzenia z biura” — mówi Oscar Klassen, dyrektor generalny JawsTec. „Ta technologia umożliwia szybkie rozwiązywanie problemów, oferując »szerokie« spojrzenie bezpośrednio w maszynę”.

HP xRServices pomaga firmie JawsTec skalować produkcję addytywną

AR jako czynnik umożliwiający transformację cyfrową w sektorze produkcyjnym

„W firmach produkcyjnych i przemysłowych istnieje duże zainteresowanie wykorzystaniem AR jako nieodłącznej części różnych przepływów pracy” — wyjaśnia Michael Larner, główny analityk w ABI Research . „Może to być na linii montażowej, zaczynając od podstawowego zadania, jakim jest nadzorowanie osoby, aby upewnić się, że postępuje prawidłowo. Przydaje się również do rejestrowania danych – na przykład informacji o tym, że ​​część została przeniesiona do innej części zakładu”.

Jest to szczególnie ważne w sektorach lotniczym i motoryzacyjnym, w których określone narzędzia są ściśle przeznaczone do konkretnych zadań, a praca zostaje przerwana w przypadku ich zaginięcia. Producenci mogą również użyć AR, aby potwierdzić, że przestrzegają przepisów bezpieczeństwa — np. w sytuacji takiej jak weryfikacja wykonania właściwych kroków w celu zamocowania zaworów na określonym elemencie wyposażenia — zakłady chemiczne mogą sprawdzić, czy faktycznie tak było.

Ale AR nie tylko daje producentom świeże spojrzenie na ich dzisiejsze procesy, ale także otwiera drzwi dla nowych, transformujących zastosowań w przyszłości, tworząc możliwości w obszarach, których firmy nawet nie brały pod uwagę. A wraz z postępem technologii i ułatwianiem tworzenia nowych, wciągających typów środowisk AR lub dłuższego noszenia zestawów słuchawkowych, stanie się akceptowanym i adaptacyjnym narzędziem do pracy.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Komentarze